hoe werkt het?

HEMA tickets biedt e-tickets aan voor onder andere pretparken, dierentuinen, musea, festivals en theater. Gemakkelijk 24/7 te bestellen via hema.be/tickets. Je betaalt nooit meer dan nodig, want er worden geen reserverings- of administratiekosten gerekend (met uitzondering van boekingskosten bij musicals, voorstellingen en concerten) en al onze prijzen zijn inclusief btw. Omdat de e-tickets digitaal verzonden worden, betaal je geen verzendkosten. Zo heb je altijd voordeel bij het kopen van een ticket bij HEMA tickets!

Je kunt bestellen zonder te registreren of in te loggen in je HEMA account. Je vult in ieder geval je naam, e-mail adres en mobiele telefoonnummer in, zodat wij je e-tickets digitaal naar je toe kunnen sturen en je eventueel op de hoogte kunnen brengen indien een evenement geannuleerd of verplaatst wordt. In de e-mail die je ontvangt, vind je in de bijlage een kant en klaar e-ticket dat alleen nog maar uitgeprint hoeft te worden. Zo makkelijk is het!

een evenement kiezen
In de linker keuzebalk kun je kiezen voor jouw genre, plaats, datum en/of prijsklasse maar je kunt ook de zoekfunctie bovenaan gebruiken. Om tickets te bestellen klik je op 'bestel'. Op de pagina die volgt maak je een keuze voor de locatie, datum, eventuele rang en het aantal tickets dat je wil hebben. Eventueel kan hierna nog voor CJP of kindertickets gekozen worden. Keuze gemaakt? Klik op 'bestel'.
betaling
Nadat je een keuze gemaakt hebt, vul je eenmalig je naam, e-mail adres en mobiele telefoonnummer in en verschijnt er een overzicht van de bestelling. De betaling van de tickets gaat via Mister Cash.
e-tickets ontvangen
Wanneer de betaling binnen is, worden de e-tickets binnen 10 minuten automatisch verzonden naar het opgegeven e-mail adres. Je hoeft de tickets alleen nog maar uit te printen en dan ben je klaar om te gaan.
annulering van evenementen
Helaas komt het een enkele keer voor dat een evenement wordt geannuleerd. Bijvoorbeeld vanwege ziekte van een artiest of hoofdpersoon van een theaterstuk. Dit zijn onvoorziene omstandigheden. Wij zorgen er altijd voor dat je op tijd op de hoogte bent zodat je niet voor verrassingen komt te staan. Wij sturen je eerst een sms op het opgegeven mobiele telefoonnummer en daaropvolgend ontvang je een e-mail op het opgegeven e-mail adres met de stappen die doorlopen moeten worden. Het hangt er van af of er een nieuwe datum geprikt wordt voor het evenement of dat het geannuleerd wordt.
annulering
Als een evenement wordt geannuleerd, krijg je als klant natuurlijk gewoon je geld terug. Wij sturen je eerst een sms op het opgegeven mobiele telefoonnummer om je op de hoogte te brengen van de annulering. Daarna ontvang je een e-mail met het verzoek of je je naam en bankrekeningnummer op wilt geven zodat wij ervoor kunnen zorgen dat je binnen 30 dagen je geld terug krijgt.
andere datum

Soms zorgt de locatie in overleg met de productie dat er een nieuwe datum geprikt wordt voor het evenement. Ook in deze situatie ontvang je meteen een sms op het opgegeven nummer. In dit geval heb je als klant twee opties.

  • Je kunt er voor kiezen om op de nieuwe datum naar het evenement te gaan, je oude ticket is gewoon bruikbaar als toegangsbewijs.
  • Het kan natuurlijk ook zijn dat je niet kunt op de nieuwe datum. Dan is het bij HEMA Tickets ook mogelijk om je geld terug te krijgen. Dat gaat op dezelfde manier als bij een annulering. Je ontvangt een mailtje met daarin het verzoek om je naam en rekeningnummer aan ons door te geven. Dan zorgen wij er voor dat je binnen 30 dagen het bedrag terug ontvangt. De tickets worden dan geblokkeerd.
zelf een evenement aanbieden (voor organisaties)
Wanneer je een evenement organiseert waarvoor HEMA Tickets ook de kaartverkoop zou kunnen verzorgen, mail dan naar tickets@hema.nl. Wij kunnen je dan direct informeren over de mogelijkheden.